۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵
کد خبر: 829330

در شبی که برای اولین مرتبه در تاریخ جام‌های جهانی یک تیم شش تعویض انجام داد تمامی بازیکنان تیم ملی لحظات بسیار تلخی را سپری کردند.

نیمکت مغموم ایران در شب ثبت رکورد تاریخی

به گزارش قدس آنلاین کارلوس کی‌روش ترکیب تیم ملی ایران را برای غافلگیر کردن گرت ساوت‌گیت به طور کلی به هم ریخته بود، ولی نتیجه این تغییرات دریافت سه گل در نیمه اول بود تا پس از تعویض اجباری علیرضا بیرانوند که به دلیل شکستگی از ناحیه سر و صورت انجام شد و طبق قوانین در بین 5 تعویض قانونی تیم‌ها به حساب نمی‌آید، سرمربی پرتغالی تیم ملی در شروع نیمه دوم دست به سه تعویض همزمان بزند و با بیرون کشیدن علی کریمی، روزبه چشمی و علیرضا جهانبخش سه بازیکن دیگر را وارد زمین کند که سعید عزت‌اللهی، علی قلی‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان بودند.
این سه تعویض اما نتوانست خیلی در روند بازی اثرگذار باشد و حملات تیم ملی فوتبال انگلیس با حرکت در عرض ساکا که با به هم ریختن مدافعین ایران همراه شد گل چهارم را ثبت کرد. پس از این گل کی‌روش دست به تعویض دیگری زد و مهدی ترابی را جانشین میلاد محمدی کرد ولی باز هم روند گلزنی شاگردان ساوت‌گیت قطع نشد و آنها یک بار دیگر هم موفق به باز کردن دروازه حسینی شدند که روز غمباری را در استادیوم خلیفه شهر دوحه تجربه کرد.

نیمکت مغموم ایران در شب ثبت رکورد تاریخی

پس از گل پنجم در حالی که انتظارش را نداشتیم سردار آزمون به عنوان تعویضی ششم تیم ملی فوتبال ایران در مصاف با انگلیس به جای احمد نوراللهی وارد زمین شد تا یک تیم در طول جام‌های جهانی برای اولین مرتبه شش تعویض انجام داده است. پ
در توضیح شش اقدام کی‌روش به تعویض باید به قانون فیفا درباره تعویض اجباری بازیکنان به دلیل مصدومیت از ناحیه سر و صورت اشاره کرد که بیرانوند به همین دلیل جای خود را در دقیقه 16 به حسینی داد و این تعویض در میان تعویض های قانونی کی روش ( 5 تعویض) به حساب نیامد.
البته تیم ملی در این مسابقه همانطور که در این تصویر پر از غم تماشا می‌کنید نیمکت نشینانی نظیر نیازمند، عابدزاده، سامان قدوس، کریم انصاری فرد، ابوالفضل جلالی، رامین رضائیان، وحید امیری و شجاع خلیل‌زاده را داشت که فرصت بازی پیدا نکردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.